Den 4 – Druhé potápění a přesun do městečka Cargese

Po nádherné noci pod hvězdami v zátoce, kde nebylo ani živáčka, jsem vstala už za svítání. Noční obloha na moři je neskutečná, vidíte asi tak 100x víc hvězd než ze souše. Už se nedivím, že se podle oblohy dá tak skvěle orientovat. Malý-velký zázrak přírody. Nebylo ani zima ani rosa, jen dva hryzance od komára. Všichni ještě spali a dva nejstarší zařezávali o sto šest. Jenže já už byla celá natěšená na druhé potápění. Na tak úžasném místě jako je Scandola, kdo by se netěšil :).

DCIM100GOPRO

Po vydatné snídani “zbytků, co máme” 😀 (pain vomie, překlad: blicí chleba = obyčejný toasťák pro případ nejhoršího) jsme se nasoukali do neoprenů a naskákali do průzračné vody. Dnešní objevitelská podvodní túra vedla kolem skal cca 4 – 8 metrů hluboko. Viděla jsem rybu s otevřenou pusou – Moray-eel, děsivé zubiska měla a čekala a čekala až chňapne. Zamilovala jsem si malé modré rybičky, miminka od Blue damsel fish, jsou okouzlující.

pod vodou

Už jsem byla psychicky připravená, takže jsem si to dneska i užila. Dokázala jsem proplout úzkou skulinkou mezi dvěma balvany, kde jsem objevila nějaké male červené potvory… ale připosraná až za ušima, jak to bylo úzké a neznámé, jsem se tam dlouze určitě nezastavovala. 😀

Tím, že jsme už 4. den na cestě bez zastávky v přístavu, jsou mé sprchy značně minimalistické. Netuším, jestli vlasy ještě někdy rozčešu! Nešlo jinak, máme venkovní sprchu, takže i nožky jsem si holila tam. 😀 Velmi netradiční zážitek. Rovnou jsem mohla natočit reklamu na nějaké holítka, pozadí by prodávalo samo :-D.

reklama na holítka

Nevěřím, že už jsme na moři tak dlouho, neskutečně tady ten čas letí. Kdybych si nepsala zápisky, tak jsem ztracená.

Delší druhá půlka dne se odehrávala přesunem do městečka Cargese, které by se dalo popsat dvěma slovy: Ku*evský kopec :-D. Konečně v přístavu! Sprcha čeká a taky vydatná večeře. Bylo potřeba doplnit zásoby: voda, elektrika, benzín, jídlo a taky naše síly. SPAR byl samozřejmě až na špičce kopce, takže půl hodinová túra chvíli po poledni mohla začít. Totálně splavené nás zachránila klíma v obchodě. Ach těch baget, pozůstatky francouzů se fakt nezapřou. Místní oranžový meloun jsem vyhodnotila jako nej meloun léta, byl dokonalý! Ale nechci moc dělat chutě 😀

mestecko

cargese

capitainerie

vyhled

Další úžasný den jsme zakončili v milé restauraci v přístavu, kde jsem si pošmákla na “Salate coté mer” – Salát z pobřeží. Mňam, oblizuju se ještě teď. Dovolené a cestování jsou dokonalé i díky jídlu. Takové lahůdky doma prostě nemáme. Dezertík nesměl chybět. Opět kaštanový krém v trochu jiném provedení, ale rozhodně nezklamal.

salat

krem

Odvalila jsem se do kajuty a byla jsem ráda, že jsem ráda. Sladká tečka na závěr.

… la suite demain 🙂

Marti

p.s. Nečetli jste předcházející dny? Stačí kliknout sem:

Lodní deník z Korsiky

Den 1 – Úvod do plachtění s JAMBEM

Den 2 – Suchou nohou na Korsice

Den 3 – Moje poprvé v nádherné zátoce Skandola